مراحل طراحی بروشور حرفه ای

طراحی بروشور

بروشور ها درست مانند تراکت ها ابزار تبلیغاتی مشهور و معروفی هستند که تقریبا تمام ما با آنها آشنایی داریم. تعداد صفحات بروشور به اندازه طراحی درست بروشور تاثیر گذار نیستند. ممکن است به خاطره طراح و موضوع محتوا در طراحی بروشور شما شروع به خواندن آن یا دور انداختن آن کنید. 

 اگر بروشوری از چیزی که به آن علاقه دارید به شما داده شود، اگر طرح توجه شما را جلب کرد، احتمالاً باز هم آن را باز کنید. 

وقتی نوبت به بروشورها می رسد، طراحی باید به درستی انجام شود، بنابراین اگر به این فکر می کنید که چگونه بروشوری ایجاد کنید که مورد توجه باشد، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در ادامه نکات طراحی بروشور، نمونه بروشور و الگوهای بروشور را برای شروع با شما اشتراک خواهم گذاشت. با این حال، قبل از شروع کار، اجازه دهید به یک سوال بسیار مهم پاسخ دهیم:

 

 بروشور چیست؟

 تعاریف مختلف برای توصیف طراحی بروشور وجود دارد، اما آنها اساساً یک چیز را می گویند. به عبارت ساده، بروشور سندی است که از کاغذ یا به صورت دیجیتالی ساخته شده و حاوی اطلاعات یا محتوای تبلیغاتی می باشد. بیشتر اوقات، بروشور عمدتاً به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می شود. شرکت ها اغلب از بروشورها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. بروشورها انواع مختلفی دارند و روش های مختلفی برای توزیع آنها وجود دارد، اما در مورد این روش ها کمی بعد تر توضیح می دهیم. 

 

طراحی بروشور

 

 

 قبل از طراحی بروشور چه باید کرد؟

 قبل از طراحی بروشور باید به چند نکته توجه کنید. آگاهی از این اطلاعات به شما کمک می کند تا یک بروشور به طور خاص برای نیازهای مخاطب هدف خود ایجاد کنید. 

 

 برند خود را بشناسید

 قبل از طراحی بروشور، مهم است که همه چیز را در مورد برند خود بدانید: داستان، هدف و ارزش های آن. دانستن همه این اطلاعات به شما این امکان را می دهد که تمام مواد بازاریابی خود در نظر گرفته و به طور یکسان ارائه دهید و در نتیجه ثبات برند را حفظ کنید. حفظ ثبات برند در همه کانال‌ها مهم است، بنابراین باید مطمئن شوید که همه مواد تبلیغاتی (بروشورها در این مورد) از دستورالعمل‌های برندسازی یکسانی پیروی می‌کنند. 

مخاطب خود را بشناسید

 قبل از شروع به فکر کردن در مورد ایده های طراحی بروشور، باید به مخاطبان هدف خود فکر کنید. آیا بروشور شما مربوط به تجارت است؟ آیا این یک بروشور خبری است؟ دانستن اینکه مخاطب هدف شما چه کسی است به شما امکان می دهد پیام، تصاویر و متن را تنظیم کرده و به روش ساده تری به مخاطبان برسانید. 

 

 به عنوان مثال، بروشور طراحی شده برای دانش آموزان دبستانی دارای متن و تصاویری متفاوت و ساده تری از بروشور املاک و مستغلات است. آنچه برای یک هدف کار می کند ممکن است برای هدف دیگر کار آمد نباشد و بالعکس. 

می توانید تفاوت بین این دو قالب طراحی بروشور را ببینید. الگوی مدرسه حاوی رنگ‌های زنده است که برای مخاطب هدف – در این مورد کودکان – مناسب است. از طرف دیگر، املاک و مستغلات ظاهری جدی تری دارد و پالت رنگی متفاوتی برای کسب و کار دارد. 

 

 این دو بروشور پیام‌ها را به روش‌های مختلف ارائه می‌دهند: لحن کودکانه تر برای بروشور مدرسه، با نقل قول‌های جذاب و الهام‌بخش. اما در کنار آن املاک و مستغلات جدی تر است. مستقیماً به اصل مطلب می رسد، اطلاعاتی در مورد شرکت، راه حل ها و توصیفات مشتریان ارائه می دهد. 

 

 هدف طراحی بروشور خود را بدانید

 سعی دارید با بروشور خود به چه چیزی برسید؟ آیا می خواهید مردم را به فروشگاه خود بیاورید؟ آیا می خواهید آنها از وب سایت شما بازدید کنند؟ یا می خواهید توجه را به محصول خاصی جلب کنید؟ یا شاید برای دعوت مردم به یک رویداد؟ 

 

طراحی بروشور

 

 چگونه می خواهید بروشور را عرضه کنید؟ طراحی بروشور را به چه کسی بسپارید؟ آیا می خواهید یک بروشور دیجیتال ایجاد کنید و آن را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید؟ آیا می خواهید یک بروشور چاپ کنید و سپس آن را به صورت فیزیکی به اشتراک بگذارید؟ داشتن پاسخ برای همه این سؤالات مهم است، زیرا پاسخ ها بر طراحی بروشور تأثیر می گذارد. 

در ابتدا باید گفت که موسسات و طراحان منفردی هستند که طراحی بروشور و کاتالوگ را به صورت حرفه ای انجام می دهند. ما در اینجا گروه تبلیغاتی همای هنر را به شما برای طراحی بروشور ها معرفی می کنیم. این موسسه یکی از بهترین موسسات تبلیغاتی در تهران و ایران است و طراحان بسیار مجربی دارد. 

انواع بروشور ها با اهداف مختلف

 بر اساس هدف طراحی بروشور باید نوع بروشور را انتخاب کنید. تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما برخی از محبوب‌ترین آنها (بی فولد) bifold، (تری فولد) trifold و (زد فولد) z-fold هستند. هر نوع هدفی را دنبال می کند و اغلب در موقعیت های مختلف استفاده می شود. 

 

 برای مثال، بروشورهای Z-fold زمانی استفاده می شوند که بروشور حاوی تصاویر بصری زیادی باشد. Bifold محبوب ترین است و اغلب برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می شود. فقط 4 صفحه دارد و به راحتی می توان آن را مرور کرد. 

باید نوع بروشور با اندازه بروشور متناسب باشد چرا کع هر دوی آنها بر طراحی بروشور تأثیر می گذارد. به همین دلیل، میزان اطلاعاتی که می توانید در آنها بگنجانید متفاوت است. به عنوان مثال، یک بروشور دوفولد (4 صفحه) حاوی اطلاعات کمتری نسبت به یک بروشور سه‌گانه (6 صفحه) است زیرا فضای محتوای کمتری برای کار کردن وجود دارد. هر چه فضای کمتری برای کار با آن داشته باشید، باید روی ارسال پیام با دقت تر عمل کنید. 

 

 اکنون که اطلاعاتی در مورد کارهایی که قبل از طراحی بروشور باید انجام داد را مشاهده کردید، در ادامه راجع به اطلاعاتی که باید در بروشور گنجانده شود توضیح می دهیم. 

 

 چه اطلاعاتی باید در طراحی بروشور باشد؟

 هنگام طراحی بروشور، باید بدانید که هر قسمت از اطلاعات باید در کجا قرار بگیرد. چه چیزی در پشت بروشور، روی جلد و غیره قرار دهیم. در ادامه برخی از عناصر ضروری را که بروشور شما باید حاوی آنها باشد، شرح خواهیم داد. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم. 

 

 یک تیتر جذاب

 تصاویری هدفمند

 متن مختصر

که هرکدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد. 

 

طراحی بروشور

 

 1. تیتر جذاب

 وقتی بحث طراحی بروشور می شود، یک عنوان جذاب یکی از مهمترین عناصر است. در مورد آن فکر کنید: این یکی از اولین چیزهایی است که هنگام دریافت بروشور مخاطبین می بینند و به آن توجه می کنند. 

 

 تیتر باید سریح و مختصر باشد. باید توجه خواننده را در نگاه اول به خود جلب کند و اطلاعات درست را تنها در چند ثانیه ارائه دهد. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید فقط یک سوال بپرسید: “امروز به کجا سفر می کنید؟” به عنوان سرفصل بروشور با موضوع مسافرتی شما. یا می‌توانید از تیتر برای روشن کردن این موضوع استفاده کنید که راه حلی در این بروشور ارائه خواهید داد: «چگونه در 5 مرحله آسان خانه بخریم». می توانید مردم را به یک رویداد دعوت کنید: “بیا گروه مورد علاقه خود را ببین”. 

اگر بازی با تیتر و عنوان شما قوی باشد، جلب توجه خوانندگان هدف و ترغیب آنها به مرور بروشور آسان تر می شود. اگر عنوان محتوای بروشور شما ضعیف است، ممکن است بروشور ارزشمند شما در سطل زباله دور ریخته شود. 

 

 هنگام ایجاد عنوان برای طراحی بروشور خود، باید مطمئن شوید که فونت انتخابی خوانا، تمیز و مکمل تصویر برند شما باشد. 

 2. تصاویری هدفمند

 علاوه بر تیتر، تصویر روی جلد نیز عنصر بسیار مهم دیگری برای طراحی بروشور است. یک تصویر روی جلد، درست مانند تیتر، توجه را به بروشور جلب می کند. تصویر باید چشم گیر باشد، اما همچنان با طراحی کلی بروشور سازگاری داشته باشد. همین اصل در مورد تمام تصاویر بروشور صدق می کند، نه فقط تصویر روی جلد. 

 

طراحی بروشور

 

 تصاویر ارزش هزار کلمه را دارند. تصاویر شامل موارد مختلفی از جمله تصاویر HD، نمادها، عناصر گرافیکی و غیره است. آنها طراحی شما را برای پیشرفت آسان می کنند. به دنبال تصاویر معنادار برای بروشور خود باشید تا به طراحی خود وجهه بصری مناسب اضافه کنید. 

ممکن است تصمیم گیری در مورد اینکه کدام عکس ها را در بروشور خود بگنجانید سخت باشد، اما شما باید بر اساس مورد توجه بودن تصویر تصمیم بگیرید. آیا این تصویر ارزشی برای دیدن خواننده ایجاد می کند؟ آیا متن را کامل می کند یا فقط به این دلیل که ظاهر آن را دوست داشتید آن را به بروشور اضافه کردید؟

 

 3. متن مختصر

 متنی که در طراحی بروشور قرار می دهید مهم است، زیرا این قدرت را دارد که پیام برند شما را به مشتریان منتقل کند. کلماتی که استفاده می کنید باید به اندازه کافی واضح و راحت باشند تا پیام شما را بهمخاطبان برسانند. این بدان معنی است که شما باید از کلمات ساده استفاده کنید که به راحتی قابل خواندن و درک هستند. اگر می‌خواهید پیامی در مورد برند خود ارائه دهید، فروش را افزایش دهید یا مشتریان دائمی را متقاعد کنید، استفاده از کلمات پیچیده کمکی نمی‌کند. 

 

 عناوین فرعی باید اطلاعات مهم و ارزشمندی را ارائه دهند. اگر مخاطبین بروشور را مرور کنند، تیتر و عناوین فرعی باید ایده واضح و روشنی از موضوع شرکت شما ارائه دهند. 

 

 در مورد پیام، سعی کنید به یک پیام واحد پایبند باشید. اگر هدف دعوت از افراد به رویداد شما است، پیام باید فقط در مورد آن رویداد باشد. افزودن پیام های زیاد ممکن است معکوس باشد، زیرا ممکن است خوانندگان را گیج کند و علاقه ای به خواندن ادامه پیام نداشته باشد. هدف بروشور را بدانید!