عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی

 به هنر استفاده از عکاسی برای ایجاد تصاویری با هدف فروش یا تبلیغ یک خدمات، محصول یا برند عکاسی تبلیغاتی می گویند. 

 

 اما گاهی اوقات ممکن است هدف شما از عکاسی تبلیغاتی افزایش آگاهی مخاطبان از محصول باشد.  برای مثال، شرکت ها در زمینه های مختلف ممکن است کمپین‌های تبلیغاتی را استفاده کنند تا اطلاعات خاصی را در اختیار عموم قرار دهند که ممکن است برای آنها مفید باشد. 

 

عکاسی تبلیغاتی

 

انواع عکاسی تبلیغاتی 

 عکاسی تبلیغاتی معمولا در موقعیت‌های زیادی می تواند مفید باشد، در زیر تعدادی از این موقعیت ها را برای شما شرح می دهیم:

غذا و نوشیدنی (مانند فست فودهای زنجیره ای، نوشیدنی و غیره)

 محصولات (مانند ساعت، عطر، فناوری، زیبایی و غیره)

 خودرو (مانند اتومبیل، موتور سیکلت و غیره)

 مد (به عنوان مثال مارک های خیابانی، مد)

 سفر (به عنوان مثال تابلوهای گردشگری، استراحتگاه های تعطیلات و غیره)

 معماری (به عنوان مثال آژانس های معماری، توسعه دهندگان و غیره)

 …. و اساساً هر صنعت دیگری زیر نور خورشید

همانطور که می دانید عکاسی تبلیغاتی یک هنر گسترده است که در هر صنعتی می توان از آن استفاده کرد. 

 از آنجایی که تنوع بسیار زیادی در دسته بندی این نوع تبلیغات وجود دارد، اغلب متوجه می شوید که برخی از عکاسان در یک یا دو صنعت به صورت تخصصی کار می کنند. 

 

 با انجام این کار آنها می توانند در سبک های خاص حرفی برای گفتن داشته باشند و با ارائه بهترین عکس های خودشان مورد توجه قرار گیرند. 

این می تواند یک استراتژی خوب برای آینده کاری مخاطبان باشد چرا که شما در یک حرفه خاص شناخته می شوید و به عنوان یک عکاس مورد علاقه برندهای خاص تبدیل می شوید. 

علاقه مندان می توانند در دوره ی آموزش عکاسی حرفه ای شرکت کرده و پس از اتمام دوره با مدرک معتبر از آموزشگاه همای هنر فارغ التحصیل شوند. 

 

عکاسی تبلیغاتی

 

 از چه تکنیک هایی در عکاسی تبلیغاتی استفاده می شود؟

 درست مانند هر نوع عکاسی دیگری، تکنیک های کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای داشتن بهترین عکس های تبلیغاتی استفاده کنید. 

 برخی از عناصر لازم برای یک عکس عالی عبارتند از:

 تکنیک های ترکیب بندی

 نوردهی و فوکوس صحیح

داستان 

 تئوری رنگ

علاوه بر این قوانین کلی، تکنیک‌های خاص دیگری وجود دارد که عکاسان تبلیغاتی اغلب از آن‌ها برای ارتقاء سطح کار خود استفاده می‌کنند. 

 

 عکاسی ماکرو

 این نوع به ویژه برای عکاسی از محصولات و گاهی اوقات عکاسی از غذا مناسب است. 

استفاده از عکاسی ماکرو به شما این امکان را می دهد که جزئیات یک محصول را با دقت به رخ بکشید و چشم اندازی متفاوت به بیننده ارائه دهید. 

 به عنوان مثال، درخشش های یک حلقه الماس از نزدیک بسیار بهتر و چشمگیر تر به نظر می رسند. 

 

 عکس های اکشن

 این نوع عکاسی می تواند هم برای افراد و هم برای اشیاء بی جان مانند غذا اعمال شود. 

 به عنوان مثال یک فرد ورزشکار در تبلیغات نایک را تصور کنید. 

 

عکاسی تبلیغاتی

 

 صحنه سازی و لوازم

 در عکاسی تبلیغاتی، استفاده از لوازم صحنه سازی بسیار رایج و مهم است چرا که به عالی شدن نتیجه کمک می کند. 

 رساندن داستان و پیام مناسب از طریق عکس برای یک برند بسیار مهم و حیاتی است و استفاده از لوازم جانبی یا اجزای یک مجموعه باعث تاثیر گذاری بیشتر می شود. 

در واقع، شما اغلب افراد خاصی را در صحنه فیلمبرداری خواهید داشت که تمام وظیفه شان فقط نمایش آیتم هایی است که تا حد امکان خوب به نظر برسند. 

 

 ویرایش

 اگر می خواهید مخاطبان خود را از طریق عکاسی تبلیغاتی جذب کنید، محصولات در عکس ها باید بی نقص دیده شوند. 

 چه برای اطمینان از اینکه ساعت لوکس درست میبه عنوان مثال می توانید تصویر برگر را دلپذیر تر ویرایش کنید، ویرایش به فرم دادن تصویر نهایی کمک می کند. 

 یکی دیگر از دلایل مفید بودن ویرایش در عکاسی تبلیغاتی این است که گاهی تبلیغات در مقایسه با سایر انواع عکاسی سبکی سورئال (غیر واقعی) دارد. 

 این برای اغراق در بعضی ویژگی تصویری محصولاتی است که در حال تبلیغ هستند و جلوه های بصری را به یاد ماندنی تر می کند. 

 

 تفاوت بین عکاسی تجاری و تبلیغاتی چیست؟

 عکاسی تبلیغاتی را می توان به عنوان زیر مجموعه عکاسی تجاری نیز طبقه بندی کرد. 

 عکاسی تجاری می تواند طیف وسیعی از مجموعه عکاسی را پوشش دهد. 

این در تضاد با برخی دیگر از عکاسی های تجاری است که در آن عکس ها ممکن است به دلایل اطلاعاتی تر سفارش داده شوند. 

 

عکاسی تبلیغاتی

 

در عکاسی های تجاری عکس ها معمولا عکس ها با جزئیات بیشتر سفارش داده می دوند. 

 به عنوان مثال، عکاسی محصول برای یک وب سایت یا کاتالوگ بیشتر برای این است که محصول تا حد امکان دقیق به نظر برسد. 

اما محصولات تبلیغاتی می توانند عناصر غیر واقعی بیشتری داشته باشند زیرا تبلیغات به گونه ای طراحی شده اند که بهتر باشند. 

 

 چه چیزی یک عکاس تبلیغاتی خوب را می سازد؟

 یک عکاس تبلیغاتی خوب می تواند از نتیجه کار خود برای انتقال پیام درست و برانگیختن احساسات بیننده استفاده کند. 

شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید وقتی صحبت از عکاسان تبلیغاتی می شود، رویکردها و سبک های مختلفی وجود دارد. 

 

 پیام هر چه که باشد، یک عکاس تبلیغاتی خوب در برانگیختن احساسات مخاطب و رساندن پیام مناسب در تصاویر خود موثر خواهد بود

چگونه از عکاسی در تبلیغات استفاده می شود؟

 از آنجایی که در بسیاری از صنایع از عکاسی استفاده می شود، راه های مختلفی برای نمایش تصاویر وجود دارد. 

 در بسیاری از مواقع این موضوع توسط خود کمپین تبلیغاتی تعیین می شود. 

اگر می خواهد فقط در برنامه ها و رسانه های اجتماعی از آن استفاده کنید باید از روش های تبلیغاتی دیجیتال استفاده کنید. از سوی دیگر، اگر مایل به چاپ آگهی، نشریات، مجلات و بیلبورد ها هستید باید از کمپین های تبلیغاتی چاپی استفاده کنید. 

 آژانس‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی ممکن است فقط از یک شکل تبلیغات (مثلاً فقط دیجیتال) یا ترکیبی از این دو استفاده کنند.